El passat dijous dia 4 de febrer vam tenir l’oportunitat d’escoltar Carles Alcoy un filòleg que va deixar la feina de professor i es va dedicar a explicar contes. Fa dotze anys que s’hi dedica i li agrada la seva feina. “M’il·lusiona veure la cara de la gent en les narracions, i com (a tots) ens agrada que ens expliquin històries”. Tot l’alumnat de 4t d’ESO va gaudir del taller que presentava en Carles sobre l’art d’observar i escriure. Es va crear un espai per propiciar un acostament diferent a la lectura i a l’expressió, convertint les trames en fotogrames. Però, què és un booktrailer?
La darrera tendència per a promocionar una novel·la es realitzar un petit
vídeo, semblant als tràilers cinematogràfics que promocionen les pel·lícules o
sèries de televisió. El booktrailer mostra, a través de la
música, les imatges fixes, les seqüències gravades, efectes, etc... els
aspectes més atractius del llibre per tal de captar l’atenció dels
lectors. D’aquesta manera, un booktrailer suggereix els esdeveniments
de la història, però sense explicar la trama.
L’objectiu és incitar els lectors a la lectura del llibre. I no solament serveix per fer propaganda a
Internet dels llibres de ficció sinó que és una eina molt útil per a la resta
de gèneres literaris, des de la poesia a l’assaig, a la biografia, etc. Un producte magnífic per editorials i autors
i autores i també per aquelles persones que es financen les publicacions.
Ha preparat la notícia per a la RAF, Míriam Gertrudix de Riudecanyes.